Kursbeskrivning
Det här är en utbildning för dig som är på väg in i rollen eller har rollen som KAM idag och vill fortsätta att utvecklas. Utbildningen ger kunskaper och färdigheter i hur företagets nyckelkunder ska struktureras och organiseras för att du ska nå framgång och utveckla din försäljning och ditt key account managementarbete.
Utbildningen ger dig verktyg och modeller för att utveckla din och företagets försäljning och visar hur du som Key Account Manager (KAM) kan samverka, lägga upp säljstrategier och styra och leda nyckelkundarbetet internt i din organisation. Vi tittar även på hur du som KAM externt kopplar ihop funktioner och personer och adderar värde till dina nyckelkunder.
Kursinnehåll
- Att definiera och välja ut nyckelkunder i din roll som key account manager
- Strukturen för Key Account Management
- Att göra en kontoanalys och sätta upp en affärsplan
- Att Identifiera rätt kontakter
- Att skapa värde för nyckelkunder
- Att göra strategier och lägga upp planer i nyckelkundsarbetet
- Att få kontakt med beslutsfattare
- Att bedöma affärsmöjligheter
- Lösningsstrategi
- m.m